منتدى شموع
شرح رائع من الوحدة الخامسة إلى الوحدة الثامنة انجليزى الصف السادس الابتدائى ترم أول 616698752
منتدى شموع
شرح رائع من الوحدة الخامسة إلى الوحدة الثامنة انجليزى الصف السادس الابتدائى ترم أول 616698752
منتدى شموع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى شموع


 
الرئيسيةمجلة شموع الحبأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 شرح رائع من الوحدة الخامسة إلى الوحدة الثامنة انجليزى الصف السادس الابتدائى ترم أول

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
مستر مصطفى




عدد المساهمات : 306
تاريخ التسجيل : 29/03/2013

شرح رائع من الوحدة الخامسة إلى الوحدة الثامنة انجليزى الصف السادس الابتدائى ترم أول Empty
مُساهمةموضوع: شرح رائع من الوحدة الخامسة إلى الوحدة الثامنة انجليزى الصف السادس الابتدائى ترم أول   شرح رائع من الوحدة الخامسة إلى الوحدة الثامنة انجليزى الصف السادس الابتدائى ترم أول Emptyالخميس يوليو 25, 2013 12:56 pm

Famous Egyptians
مصريون مشهورون

Famous Swimmerسباح Songأغنية Well doneأحسنت
Pleaseمنفضلك Footballerلاعب كرةقدم Thingشىء That’s rightهذا صحيح
Egypt مصر Singerمطرب Thinkيفكر Kittenقطة صغيرة
Egyptianمصرى Teacherمدرس Thousandالف Nameأسم
Was bornولد Driverسائق Who…? من...؟ Afterبعد
Talk aboutيتحدث عن Farmerفلاح What..?ما/ماذا...؟ Beforeقبل
Thank youشكرا Writerكاتب Where…? أين...؟ Personشخص
Soundصوت شىء Libraryمكتبة When…? متى....؟ Toالى
verbs

مضارع ماضى
Talkيتكلم Talked
Singيغنى Sang
Thinkيفكر Thought
Speakيتحدث spoke

صيغة الامر

☻تبدا الجملة فى صيغة الامر بالفعل فى المصدر بدون فاعل.
☻تستخدم فى أعطاء الاوامر والتعليمات ،وفى الطلب .
☻write your name. ☻Stand up. ☻Sit down.
☻Open the door. ☻clean the blackboard. ☻open your book.

V.To Be
الضمائر المضارع الماضى
I am
was
He
is
She
It
We are

were
They
You
Verb to be☻صيغة الاستفهام فى زمن الماضى البسيط
Was /Were +الفاعل ?1- للسؤال بمعنى (هل)نستخدم ☻Was Rana at the park yesterday?
♥Yes, she was . ♥No, she wasn’t.
☻Were they born in Assiut?
♥Yes, they were. ♥ No, they weren’t.
☻باستخدام اداة أستفهام
Where/ When +was/ were+فاعل……?
☻Where were they born?
♥They were born in Port Said.
☻When were you born?
♥I was born in 1992.
☻Where was Rana born?
♥ She was born in Assiut.
☻When was she born?
♥She was born in 2006.

تذكر
الماضى البسيط:هى أفعال حدثت فى الماضى وانهت.

الكلمات الدالة

Yesterday in the past ago 2007 last (week)
التكوين
فاعل+فعل-ed/d طبيعى

فاعل+التصريف الثانى للفعل---شاذ
☻I went to Sohag last year.
☻Rana visited her grandmother yesterday.

كيف تنطق تاريخ السنة
♥يقراء تاريخ السنة رقمين رقمين كالاتى:
♥1999 Nineteen ninety-nine.
♥2008 Two thousand and eight.

☻أقراء الارقام الاتية ثم اكتبها:
1950 1967 1973 1980 1992 2007
…………. ………… ………… ……….. ……. ……
# Punctuate:
♥ i think this is ali s mother
♥rana went to the zoo in giza last friday
♥sama likes english
♥ali and heba were at the zoo last monday
♥ayman went to cairo yesterday

Exercises
Choose the correct answer
1) Naguib Mahfouz was a famous …….
a)singer b) writer c) swimmer
2) Umm Kulthum was a famous ………
a)singer b)writer c)swimmer
3) Rania Elwani is a famous ……
a)singer b)writer c) swimmer
4) I can hear the……..of a radio
a)voice b)thing c)sound
5) Hossam and Ibrahim Hassan ………born in 1966.
a)was b)were c)are

# Write questions:
1-My father was born in 1960. ( When)
………………………………………………………………………
2-Mona and Hala were born in Giza. (Where)
………………………………………………………………………
3-I was born in 1990. ( When)
………………………………………………………………………
_____________________
# Finish the following dialogue with these words:
Writing-born –writer -reading
Hala : What are you doing?
Nada: I am ………….. a book.
Hala : That’s good. Who is the ………….?
Nada : Naguib Mahfouz.
Hala : When was Naguib Mahfouz ………?
Nada : in 1927.
Hala : That’s right, Nada. Thank you.

A pilotطيار Mechanicميكانيكى Athlete لاعب قوى Teachingالتدريس
Teacherمدرس Carpenterنجار Cansعلب صفيح Numbersالارقام
Farmerفلاح Doctorدكتور Bottles زجاجات Making furnitureصنع الاثاث
Singerمطرب Nurseممرضة English teacherمرس أجليزى Animalsحيوانات
Swimmerسباح Driverسائق Lifeالحياة Growing vegetables زراعة الخضراوات
Writerكاتب Diverغطاس Bagsحقائب Flyingالطيران
Footballerلاعب كرة قدم Vetطبيب بيطرى Oh dearويحى(للتعجب) Playingاللعب
Engineerمهندس Scientistعالم Amazing jewelleryمجوهرات مدهشة Scoring goalsتسجيل الاهداف
Police officerضابط شرطة Housewifeربة منزل Runningالجرى Jobوظيفة

________________________________________
Examples:
☻I want to be a pilot . ☻ I want to be a doctor.
☻I want to be a teacher .☻I want to be a vet.
☻Rana wants to be singer. ☻ Ali wants to be an athlete.

مضارع ماضى مضارع ماضى
Makeيصنع Madeصنع Speakيتكلم Spokeتكلم
Growيزرع Grewزرع Diveيغطس Divedغطس
Findيجد Foundوجد Runيجرى Ranجرى
Flyيطير Flewطار Saveينقذ Savedأنقذ
________________________________________
الفعل الاسم الفعل الاسم
Teachيدرس Teacherمدرس Swimيسبح Swimmerسباح
Diveيغطس Diverغطاس Writeيكتب Writerكاتب
Driveيسوق Driverسائق Danceيرقص Dancerراقص
Singيغنى Singerمغنى Learnيتعلم Learnerمتعلم
Playيلعب Playerلاعب Read يقراء Reader قارىء
________________________________________

♥ I want to be +أسم الوظيفة/ وتستخدم عما يريدة الشخص ان يكون
I / We / They / You +want to be -----------------.

He ( Ali ) /She (Rana )+wants to be ----------.
Examples :
☻I want to be a doctor.☻ We want to be teachers.
☻Ali and Heba want to be doctors.
☻Rana wants to be singer ☻ Ali wants to be an athlete.
☻He wants to be a swimmer.
☻She wants to be a writer.
Do /does /عند السؤال ب ( هل )

♥Do you want to be a doctor?-Yes, I do./ No, I don’t.

Does Rana want to be a singer ?
-Yes, She does. – No, she doesn’t.
☻للسؤال باستخدام أداة أستفهام:
What
Why + do/does+فاعل مناسب +want to be?
☻What do you want to be ? - I want to be a swimmer.
☻What does Nessma want to be?
♥ She wants to be a singer.
☻Why does Nessma want to be a singer?
♥ Because she likes singing.
________________________________________
Why السؤال الذى يبدا ب
Because فان الاجابة ب
☻Why do you want to be a vet ?
♥ Because I like helping animals.

Like / likes + v – ing
☻ Why do you want to be adoctor?
♥ Because I like helping sick people.
☻Why does Amira want to be a teacher?
♥ Because she likes teaching.
________________________________________
للسؤال عن الوقت
☻What time is ……..?
- Rana : What time is the film?
- Sama: It’s at 8 o’clock.

Exercises :
helping – running – want – nurse
Salwa : Hello,Samya.
Samya : Hello, Salwa.
Salwa: What is your mother?
Samya : she is a -------------------------------.
Salwa : What do you -------------to be ,Samya?
Samya : I want to be an athlete.
Salwa : An athlete! Why?
Samya : Because I like ---------------------------.
To – Beecause – wants – athlete
Ramy : What times’s the match ?
Hany : It’s at 3 o’clock.What do you want to be ?
Ramy : I want to be an ----------.And you ?
Hany : I want to be a pilot .
Ramy : My sister ------- to be an English teacher .
Hany : Why?
Ramy : -------she likes speaking English.
Read and match:
1- A doctor likes a) there.
2-“Here” is the opposite of b) furniture.
3-A carpenter makes c)A farmer .
4-Who grows fruit and vegetables? d) helping sick people.
e) helping sick animals.
Choose:
1) Ali is a teacher , he likes teaching ………………
a) plants b)animals c) pupils
2) A ……makes beds, tables and chairs.
a) carpenter b) pilot c)diver
3) …….time’s the film, Samy?
a)Where b)Why c)What
4) Goats eat ……………
a)meat b)grass c)jewellery
5) She likes running. She wants to be an ……….
a)engineer b)athlete c)teacher
6) She …….to be a vet.
a)want b)wants c)wanting

Bodyجسم Cheekخد Toeاصبع قدم Slingحاملة كتف
Headرأس Chinذقن Stomachمعدة Carefulحريص
Hearشعر Chestصدر Backظهر Thenثم
Handيد Fingerأصبع يد Body partsأجزاء الجسم Chickenفراخ
Faceوجه Thumbأبهام Iceثلج Carسيارة
Eyesعيون Wristمعصم اليد A plasterبلاستر Becauseلان
Earsأذنين Armذراع Bandageرباط Butولكن
Noseأنف Elbowكوع Shoeفردة حذاء Bikeدراجة
Mouthفم Shoulderاكتاف Shirtقميص Whiteابيض
Lipsشفايف Legساق Shopدكان Alsoأيضا
Teethأسنان Footقدم Shipسفينة Have gotلدية /عندة
Neck رقبة Kneeركبة Sheepخروف Yesterdayأمس
________________________________________
بعض التعبيرات التى جاءت فى هذة الوحدة
☻What happened , Mostafa? ☻I fell off my bike.
☻I banged my chin. ☻ I cut my finger.
☻ I hurt my arm. ☻ I didn’t break it.
☻ I’ve got a sling. ☻ You must wash the cut .
☻You must be more careful.


مضارع
ماضى مضارع ماضى
Happenيحدث Happened Bangيخبط Banged
Washيغسل Washed Playيلعب Played
Lookينظر Looked Likeيحب Liked
________________________________________

مضارع ماضى مضارع ماضى
Cutيقطع Cut Breakيكسر Broke
Putيضع Put Seeيرى Saw
Hurtيؤذى/يضر Hurt Takeيأخذ Took
Fallيسقط /يقع fell Haveيملك Had
________________________________________

Must يجب
Mustn’t لايجب
♥وتستخدمان فى الالتزام بعمل شىء معين أو عدم عمل شىء معينز
☻You must work hard.
☻You must wash the cut .
☻You mustn’t play in the street.
________________________________________
Structures

yesterday أمس last الماضي agoمضى
in 1988: أو أي تاريخ في الماضي مثل

☻What happened, Mostafa?للسؤال عما حدث
♥ I fell off my bike.
didn’t + للنفى نستخدم /مصدر
☻I didn’t go school yesterday.
Did+فاعل +مصدر?
☻للسؤال ب ( هل )
☻Did you go to school yesterday?
- Yes, I did . – No, I didn’t.
اداة أستفهام مناسبة+did+فاعل+مصدر فعل?باستخدام اداة أستفهام
☻Where did you go yesterday?
♥ I went to the park.

☻صيغة الأمر هي أفعال تستخدم في بداية الجمل أما تكون في الإثبات لتعبر عن التعليمات، الدعوى، الإشارات و الملاحظات أو إخبار شخص ماذا يفعل.
تستخدم صيغة الأمر الصيغة البسيطة للفعل أي التصريف الأول. ☻
☻Open your book.
☻close your book.
☻Don’t eat in the class.
☻ Be careful.

جسم الانسان
________________________________________
Exercises
Finish the following dialogue with these words:
Careful – hurt – ice – cut
Mother: What happened , Rana?
Rana: I fell off my bike . I banged my chin.
Mother: oh dear ! Put some ---------------- on it .Did you bang your head?
Rana: No, But I ---------my finger.
Mother: You must wash the cut and put a plaster on it .
Rana: Ok ,Mum.
Mother: You must be more ----------------------, Rana.
Choose the correct answer:
Hassan: What happened, Mohamed?]
Mohamed: a) I cut my thumb. b) she must be careful.
c)He didn’t break it.
Samy: a) who brake his hand? b) who hurt her arm?
c) who banged his head ?
Samir: Heba did .
Read and match:
1) What happened ,Ali? a) a plaster.
2) First put b) careless.
3)Then put c) I banged my chin.
4)”careful” is the opposite of d) some ice on it.
e) the cut.
Choose the correct answer from a , b or c :
1) Ramy fell off his bike and ------his arm .
a)broke b)got c)washed
2) I have got two ------.
a) hands b)fingers c)toes
3) We can hear with our ------.
a)legs b) ears c) knees
4) My sister’s ------ are brown , not green.
a) eyes b)legs c)shoulders
5) Did you ------ your finger? – No, I didn’t .
a)cut b)got c) put
6) Hamdy, be careful ! Don’t bang ----- chin.
a) your b)hear c)my
Write questions:
1- Mona has got beautiful eyes. ( What )
-----?
2- Mostafa broke his arm yesterday. ( When)
--------?
3- Father put a white bandage on his head. ( who )
-------?
Rearrange :
1- his – fell – He – off – bike – yesterday .
2- chin – Put – ice – your – on – some .
3- his – a plaster – on – put – Yasser – thumb.
look at pictures then write a sentence describing each:

Punctuate:
has ali got a white bandage , samy
Copy:
You must keep your body clean.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
شرح رائع من الوحدة الخامسة إلى الوحدة الثامنة انجليزى الصف السادس الابتدائى ترم أول
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» شرح رائع للوحدة الثامنة عشرة Unit 18 انجليزى السادس الابتدائى ترم ثانى+نموذج امتحان على الوحدة
» شرح رائع للوحدة الخامسة عشرة Unit 15 انجليزى السادس الابتدائى ترم ثانى+نموذج امتحان على الوحدة
» مفردات كتاب الانجليزى الصف السادس الابتدائى + القواعد من الوحدة الخامسة الى الثامنة
» حمل الوحدة الثامنة لغة انجليزية الصف السادس الابتدائى فصل دراسى أول
» حمل الوحدة الخامسة لغة انجليزية الصف السادس الابتدائى فصل دراسى أول

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى شموع :: الصف السادس الإبتدائى :: اللغة الإنجليزية الفصل الدراسى الأول-
انتقل الى: